Koolitervishoid

 

Kooliõde on Janne Roosnupp-Kõlamets.
Kabinet asub esimesel korrusel, sekretäri toa kõrval.

Kooliõe poole võib iga õpilane julgelt pöörduda igal koolipäeval, E – R kell 8 – 16.

Kooliõe e-posti aadress:
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Telefon:
5625 6618

Vaimse tervise teemadel saab konsulteerida vaimse tervise õe Eve Viilmaga.

E-posti aadress:
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
.

 

 

4

1

2

3 

Kasulikku infot: 
www.kooliode.ee
www.terviseportaal.ee

 

 

 

 

 

Oleme kasvav kool koos allasutuste ja lisafunktsioonidega (lasteaed, fond, huvihariduskool, koduõppeosakond, eelkool, kogukond, ruumide rentija, kohvik, köök) ning seetõttu otsime uusi õpetajaid ja teisi töötajaid igal aastal. Sageli ka kooliaasta sees, sest areneme ühtaegu mitmes suunas ja eri viisidel. Oodatud on pöördumised ajendatuna soovist meil töötada ka siis, kui huvipakkuv ametikoht kodulehel hetkel vabana ei kajastu.

Otsime kooliperre lisa järgmistele ametikohtadele:

• Gümnaasiumi eesti keele õpetaja

Inglise keele õpetaja

• Füüsikaõpetaja

• Keemiaõpetaja

• Eesti keele ja kirjanduse õpetaja

• Muusikaõpetaja

• Inimeseõpetuse õpetaja

• Loodusõpetuseõpetaja

• Ajalooõpetaja

• Saksa keele õpetaja

• Prantsuse keele õpetaja

• Hispaania keele õpetaja

• Bioloogiaõpetaja

• Ladina ja vanakreeka keele õpetaja

 

Palume CV ja motivatsioonikiri saata esimesel võimalusel See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.. Lähem info tel 528 6849 (Liivika).


Õpetajat ootavad

• toetav suhtekeskkond
sõbralikud ja hoidvad kolleegid ning lapsevanemad
motiveeritud ja heatahtlikud õpilased
• tähendused, mõtestatus, lihtne ilu
• koostöine koolipere, tugev kogukonnatunne ja -töö
• koolipere ühised hetked päeva alguses ja lõpus
• täistööaja nädalakoormus 20 kontakttundi
• ületunni- ja lisatööde eest kahenädalane lisapuhkus
toetused
• kovisoonid ja õpiringid
• klassijuhatajatele väärikas lisatasu
• nüüdisaegne digitaristu
• tugimeeskond
• mõtestatud sisekoolitused
• ainulaadne missioon kasvava ja unikaalse kooli jätkuvas loomises
• puhas männimetsaõhk ja vaikusearmastus koolimaja sees
• kuulumine Alustavat Õpetajat Toetava Kooli ja Liikuma Kutsuva Kooli võrgustikesse
tervislikke eluviise soodustav tervisetoetus (Stebby)

haiguslehe esimese päeva kompensatsioon (kord aastas)

•  töötajate koolieelses eas lastele jõulupidu

prillikompensatsioon
•  tasuta ringtreening üks kord nädalas

tasuta pilates 2 korda nädalas

Õnnelike Õpetajate benefiss

vaikne puhkeruum

maitsev, mahemärgisega ja tervislik köök

 

Töökeskkonna väärtused

Töötamist PJK-s näeme eeskätt teenimise, loomingu ja ka isikliku kasvuteekonna tähenduses.

Õpetaja teenib autoriteediks olemise kaudu. Milline paradoks! Kuidas saab Jumalat, ligimesi ja ühiskonda teenida olles autoriteet? Funktsiooni kaudu. Õpilased vajavad õpetajat kui teekaaslast, inspireerijat turvaisikut, aga ka kui majakat ja korrastavate piiride hoidjat. Õpilastel on vajadus kinkida õpetajale austust, et teda usaldada. Ent alandlikkus on vajalik Jumala armu pälvimiseks, et mitte jääda oma tööd tehes üksi või pürgimustes viljatuks.

Kooli lakkamatu loomine, pidamine ja arendamine on eeskätt looming, sama kehtib ka kogu õpetaja töö, iga tunni kohta.

“Inspiratsioon tähendab minu jaoks Püha Vaimu väe kohalolu meie keskel (Joh 4, 13-15; 7, 37-39). Sedalaadi inspiratsioon kuulub olemise erinevasse plaani võrreldes sellega, mille kaudu teavad kunstnik või filosoof, kuigi ka neid võib näha kui ande Jumalalt. Kuid see ei pruugi tuua ühendust Jumalaga või isegi mitte intellektuaalset teadmist Temast. Tõeline püha inspiratsioon, mis lähtub Taevaselt Isalt, kunagi ei suru end peale. See peab olema saadud nagu iga teine and Jumalalt, tungiva palve ja pingutusega.” (staarets Sofroni)

Jumalik inspiratsioon avab õpetajale tema töö sügavama tähenduse ja kõrgema eesmärgi ning aitab lähtuvalt neist mõista lapsi, perekondi ja kolleege, lahendada lugematuid unikaalseid olukordi ja tajuda end Jumala loomisloo kaastöölisena.

Võimatu on olla õpetaja, tunnetamata end paralleelselt ka õpilasena. Kui me tunnistame oma ebatäiuslikkust, aga püüdleme selle poole tehes sisemist tööd endaga ja olles avatud tagasisidele teistelt, lepime selle seisundi haavatavuse ja tingimusteta usalduslikkusega, siis saame kui vastutasuks ühest küljest õpilasliku elurõõmu ja teisalt sügavama rahu.

„Minu vend on minu elu.“ (Athose vaga isa Siluan)

PJK kui keskkonna missioon on luua tingimusi ka töötajate isiklikuks ja professionaalseks arenguks. Peame väärtuseks omaette sooja ja loomingulise õhkkonna hoidmist, mille eest lasub kõigil võrdne ja täielik vastutus.

Töötajate vahel toimub avatud meeskonnatöö, teisiti ei saaks seda ka lastele õpetada. Usume, et iga PJK töötaja tunneb, et ta saab oma kolleegidele loota, ent on valmis seda ka ise igale abipalujale pakkuma. „Kui ma Jumalalt midagi soovin, siis mitte imesid või nende tegemise võimet, vaid jõudu olla kõige nõrgema kõrval, kes mind parasjagu kõige rohkem vajab, ja olla tema lähedal vaikseks toeks.“ (staarets Sofroni)

PJK on kogukonnakool, kus headel suhetel on keskne koht. Iga sügavam suhe tahab tööd enda nimel ja seda PJK ka soosib, pakkudes vastutasuks avatud, rikastavad ja toetavad suhted ka lapsevanematega. Õppimisele ja õpetamisele on koolipere liikmetel võimalik keskenduda vaid usalduslikus ning turvalises psühhokliimas. Enne, kui asuda õppima või õpetama, peavad olema suhted korras ja rahu majas.

Õpetaja töö võib olla ühtaegu nii rõõmu- kui stressirohke. PJK-s on võimalik oma muredega nagu igas koolis pöörduda õppetooli või koolijuhi poole. Aga ka nõustamisele koolis vastuvõtva pihiisa ülempreester Toomas Hirvoja poole. Koos käivad õpetajate kovisiooni grupid, kus iga kord keskendutakse kõige aktuaalsemale ühisele probleemile.

Iga aasta augustis toimuvad meeskonna väljasõiduseminarid, kus oleme koos ööbimisega kuskil looduskaunis kohas ja häälestume eelseisvaks õppeaastaks end ühiselt harides kas aasta eesmärke puudutaval või mõnel meeskonna arengut puudutaval olulisel üldpedagoogilisel teemal. Sisekoolitusi toimub ka õppeaasta sees iganeljapäevaste kolleegiumide raames või vaheaegade tööpäevadel.

Viljeleme vestluste-, pihikultuuri. Räägime avatult, empaatiliselt ja palju. Palume andeks ja andestame. Iga töötajaga toimub kord aastas arenguvestlus, milles analüüsime ka tagasiside-360 kraadi tulemusi (muuseas, koolide seas erandlikuna laekub see meil üksnes töötaja enda postkasti, kes tutvustab vahetule juhile, mida ise vajalikuks peab). Alustavate õpetajate toetuseks on neile mentor, kolmel esimesel kuul vestlusringid õdusate teeõhtute näol ja aasta lõpus tänuõhtusöök. Õpetajate traditsioonilised ühisüritused toimuvad õpetajate päeva, jõulude, kooli sünnipäeva ja kooliaasta lõpu puhul.

Vestleme palju ka oma laste ja peredega. Toimuvad perevestlused sisseastumisel, arenguvestlused, püstijala-tagasisidekohtumised, perelaagrid.

PJK on õppiv organisatsioon ja soosib õpetajate erialast enesetäiendust. Meie nooruslikust kollektiivist keskmisest märksa kõrgem protsent õpib tasemeõppes.

PJK korraldab kord või paar aastas rahvusvahelisi hariduskonverentse eesmärgiga tugevada oma kooli unikaalset identiteeti. Oma inimeste isiksuslikku arengut silmas pidades, aga ka sooviga vahetumalt tutvustada autentseid õigeusu keskkondi, mille parimaid omadusi PJK-gi arendada loodab, korraldame igal aastal soovijatele ikoonikursuse diakon Nikita Andrejevi juhendamisel ja mitu palverännakut Petseri ja Essexi kloostritesse, kus elame nädalajagu pühas paigas.

Võimaldame kõigile töötajatele prillikompensatsiooni ja tervislikke eluviise soodustavat sporditoetust.

"Õpeta meid meie päevi arvestama, et me saaksime targa südame!" (Ps 90:12)

Eelkooliealiste laste arendusring ehk eelkool

Õppekorraldus käesoleval õppeaastal, õppemaksu ja sisseastumist puudutav info leitav SIIT.

Õppe- ja kasvatustöö

Püha Johannese Kooli eelkoolis peame oluliseks, et lapsel säiliks õppimisrõõm. Hoiame laste õpihuvi ja usku endasse õppijana. Laps saab kogemuse koolis õppimisest ja käitumisest.

Õppetegevused lähtuvad üldõpetuse põhimõttest, lõimitud tegevuste kaudu, sest see pakub lapsele võimalust mõista maailma kui tervikut. Keskendume õppetegevusele, mille keskus on last ümbritsev maailm ning lapse kogemuste, elamuste ja huvide maailm. Laps õpib vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise ja harjutamise  kaudu.

Lapse sotsiaalsete oskuste arendamine: sobiv käitumine klassiruumis ja väljaspool koolimaja, kokkulepetest kinnipidamine (klassireeglid), teretamine, koostöö tegemine. Õppetegevustes kasutame ka paaris- ja rühmatööd, mis edendavad suhtlus- ja koostööoskust.

Lapse emotsionaalne arendamine: kasutame lapse tundekasvatust toetavaid praktilisi tegevusi ja mänge. Mängude ja tegevuste kaudu õpivad lapsed enda ja teiste tundeid ära tundma, neid nimetama, nägema emotsioonidega seonduvaid põhjuseid ja leidma olukorda sobivaid väljendusviise. Omandades vajaliku oskuse, saavad lapsed paremini hakkama sotsiaalsete suhetega.

Erinevate õpikeskkondade ja võimaluste kasutamine kasvatus- ja õppetegevustes (nt õuesõpe, muuseumiõpe, aastaringsed loodusvaatlused kooli õuealal). Õppekäikude eesmärgiks on aidata kinnistada õppetegevustes saadud teadmisi, laiendada õpilaste silmaringi ja siduda teoreetilised teadmised praktilise kogemusega.

Õppematerjalid

Õppetöös kasutame tööraamatuid: „Aastaringmäng I ja II“, (autorid: Kilmi, M., Kivisilla, V., Loorand, I., Maasik, T. 2011). Raamatutes on  loodusõpetuse, eesti keele, matemaatika, muusika ja kunstiõpetuse õppeülesanded. Teemad järgivad looduse ja Eesti rahvakalendri tähtpäevade aastaringi. Teemasid käsitletakse loogilises järjestuses, üks tegevus tuleneb teisest ja kutsub esile järgmise.

Keelekümbluse rühmas on tööraamatud: „Tore eesti keel“ ja “Tore eesti keel II” (autorid: Maiberg, L., Meltsas, N., Minlibajeva, H. 2022).

Lapsed, kes käivad teist aastat eelkoolis on tööraamatuteks: „Mudilasvihik 6–7-aastastele. Avastan. Õpin. Oskan“ (autor: Erdmann, G. 2022) ja “Tahan saada koolilapseks! Õpin lugema“ (autor: Kloren, A. 2016).

Lisaks on kasutusel õpetajate koostatud töölehed, lähtuvalt konkreetse rühma vajadustest.

Õpingute tagasisidestamine

Laps saab tunnitegevuse ajal otsest tagasisidet oma õpetajalt. Kokkuvõte lapse arengust antakse kaks korda aastas kirjalikul tunnistusel. Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi. Laste arengutase sõltub nende individuaalsetest eeldustest ja varasematest teadmistest, oskustest.

NB! PJK eelkoolis käimine ei taga sissesaamist PJK esimesse klassi.
Küsimuste korral palume pöörduda See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 2017/2018. õppeaasta koolivaheajad:

Sügisvaheaeg 21. oktoober 2017. a kuni 29. oktoober 2017. a;
Jõuluvaheaeg 23. detsember 2017. a  kuni 7. jaanuar 2018. a;
Kevadvaheaeg 17. veebruar 2018. a kuni 25. veeburar 2018. a;
Lihavõttevaheaeg 5. aprill 2018. a kuni 15. aprill 2018. a;
Suvevaheaeg 10. juuni 2018. a kuni 31. august 2018. a.

4.8.1939

Olen sinu auväärse kirja kätte saanud ja ilmneb, et oled hakanud elama sisemist vaimset elu. Andku Issand sulle selleks tarkust! Sinu märkus, et “palvelt ei pea midagi ootama”, on õige. Palves olles peaks tõeliselt püsima tugev iseenda kõlbmatuse tunne ja endast ei peaks midagi erilist arvama ka siis, kui ilmuvad südame soojenemine ja pisarad. Need tulgu ja mingu ilma, et me nende poole püüdleksime, aga teisalt ära ka imesta, kui nad vahel kaovad; teisiti ei võikski olla. Palve on võitlustest raskeim ja viimase hingetõmbeni liitub sellega raske ponnistus. Issand oma helduses annab palvetajale aja jooksul siiski lohutust, et see oma võitluses ei rammestuks. Kodus palvetamise palvereegel määra ise selle järgi, kui palju sul aega on; see ei ole omavoli. Annan siiski nõu, et sa ei võtaks palvereeglisse liiga palju palveid ega jääks oma reegli orjaks ega hakkaks kiirustama.
Jumala armulikkusest on siiani kõik hästi, veedame tavalist kloostrielu.*
Anun sulle Jumala õnnistust.
Skeemaiguumen Johannes

 

___________________________________________

*Kogumiku kaks esimest kirja on saadetud veel Valamo saarelt.

Alamkategooriaid